Hjälp vid skada

Så gör du vid skada

Klicka här för kontaktinfo till skadecentret. Skadecentret hjälper dig vid otursskador och vid skador som inte täcks av garanti och reklamation. Vi hjälper dig även om du drabbats av inbrott i ditt hem, kontor eller fritidshus.

Täcks skadan av garanti/reklamation?

Om du din produkt bara slutat fungera utan synbar anledning och garantin/reklamationsrätten ännu inte gått ut, ska du vända dig till din butik, se kontaktinfo nedan.

Produkt köpt på Elgiganten telefon: 0771-115 115

Skadeanmälan online

Anmäl enkelt din skada online, fyll i formuläret så kontaktar vi dig när våra skadehandläggare har gått igenom ditt ärende.

Klicka här för att påbörja din anmälan online

Vad händer efter att jag skickat in min skadeanmälan

Läs mer om vad som händer då du gjort en skadeanmälan till oss

  • Då du anmält en skada kommer våra skadereglerare att avgöra om skadan är ersättningsbar enligt försäkringsvillkoret. I många fall lämnar vi besked direkt vid första kontakt. Det är enkelt och du behöver inte fylla i några blanketter.

    Om du bor inom 50 km från en verkstad erbjuder vi hemservice på större vitvaror, tv-apparater (32 tum eller mer) och andra produkter som väger över 20 kg. Vi har ett stort rikstäckande samarbete med högklassiga serviceverkstäder. 

    Om du lämnat in din produkt för reparation kan du kontakta El-Ggigantens kundtjänst för att få status på din inlämnade vara. El-Giganten kundsupport 0771 115 115

    Om du nekas ersättning kan du överklaga beslutet här.

  • Om produkten inte kan repareras, ersätts den med likadan, eller motsvarande produkt, dock högst upp till ursprungligt inköpspris. I de fall där ersättande produkts pris överskrider inköpspriset, lämnas ersättning i form av ett presentkort motsvarande den försäkrade produktens inköpspris.

    I samband med utbyte blir du kontaktad av Elgigantens kundtjänst, som talar om vilken ersättning du får (motsvarande produkt eller presentkort) samt om ersättning hämtas i butik eller levereras med post. Eventuell självrisk debiteras som direktbetalning via kort, postförskott eller faktura kan inte erbjudas.

  • Du betalar ingen självrisk om din skadade produkt repareras eller måste bytas ut. Undantaget mobiltelefoner, där självrisken är 0 kr – 699 kr vid varje skadetillfälle beroende på mobilens inköpspris.