• Produktförsäkring

Anmäl skada

Du kan välja mellan att ringa oss, anmäla din skada online, eller posta oss din skadeanmälan. För att anmäla din skada online, väljer du den typ av skada anmälan gäller, fyller i skadeformuläret och klickar på "skicka".

Skadeanmälan för produkt
Skadeanmälan för kläder som förstörts i tvättmaskin/torktumlare
Skadeanmälan för matvaror som förstörts i kyl eller frys

Om du vill prata med oss direkt, går det bra att amäla skadan per telefon:
Telefonprodukt köpt på Elgiganten: 0770-456 333
Telefonprodukt köpt på Electro World eller PC City: 077-225 25 33

Öppettider:
Måndag–Fredag 09.00–19.00
Lördag 10.00–15.00

För att posta oss din skadeanmälan, klicka här för skadeblanketter.

Vi gör vårt bästa för att ge dig en snabb skadebehandling. För att det ska gå så fort som möjligt är det viktigt att du kan ge oss all information vi behöver vid första kontakten.

Ha inköpskvittot med faktura/kontantnotanumret redo när du ringer in. Vi behöver även uppgift om vilken butik varan köptes i.

 

Trygghetsavtal är en del av Moderna Försäkringar och hanterar produktförsäkringar.

  • Felsök skada

    Åtgärda felet på egen hand


     

  • Faktaruta


    Garanti
    Branschbestämmelserna ger dig som konsument 1 års garanti, vilket är en utökad rätt gentemot Konsumentköplagen.

    Reklamationsrätt
    För ursprungliga fel har du reklamationsrätt i tre år från inköpet. Bevisbördan vid reklamation för att felet ska ha funnits i produkten redan vid köpet övergår till konsument efter garantitiden. Kontrollera hur lång garanti som medföljer din produkt.

    Hemförsäkring
    Hemförsäkringen kan ha olika villkor för nedskrivning och självrisk. Kontrollera därför med ditt försäkringsbolag vad som gäller i ditt fall.

  • Beräkna pris

    Välj försäkring: